nr1 Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen 2022

Eus Hes

Over Eus Hes

“Als je niks doet, gebeurt er ook niks!”

• Het individualistische denken.
  • De verharding van de maatschappij.
  • Het onder druk staan van de ouderen & jeugd-zorg.

Dit zijn een paar maatschappelijke ontwikkelingen die voor mij de toekomst onzeker maken. Zeuren en klagen dat alles minder en slechter wordt, heeft weinig zin. Uiteindelijk zijn het wij mensen zelf, die de beslissingen nemen en de norm stellen. Achteraf daarover te keer gaan is zonde van de energie. Zelf je steentje (hoe klein ook) bijdragen. Dat is belangrijk en heeft mij doen besluiten politiek actief te worden.

Solidair en hulpvaardig zijn voor hen die dat, tijdelijk of langdurig, nodig hebben. Zorgen dat zij toch een menswaardig en gelijkwaardig leven kunnen leiden, zonder constante zorgen over mogelijke bezuinigingen of plotseling verdwijnende voorzieningen. Dat bereik je alleen maar door op tijd te laten horen wat je ervan vindt en daarover mee te beslissen. De economie gaat weer goed en anders dan 4 jaar geleden ziet de toekomst er weer een stuk beter uit. Het is nu zaak die welvaart sociaal & eerlijk te (blijven) verdelen. We hebben de afgelopen 4 jaar de zorg en voorzieningen in Heemskerk goed op peil kunnen houden. Graag blijf ik op de ingeslagen weg de komende 4 jaar, en blijf ik doorgaan met de maatschappelijke verschillen kleiner te maken, ouderenzorg en de ondersteuning van mantelzorgers uit te breiden, en de jeugdzorg op peil te houden en waar mogelijk met preventieve maatregelen lichter en beter te maken.

Duidelijkheid over waar je voor staat:

• De sterksten solidair met de zwakkeren.
  • Behoud van noodzakelijke zorg & voorzieningen.
  • Maar tegelijkertijd streng zijn voor degenen die misbruik maken van het systeem.

Het verdedigen van zowel de hulp aan, als de zorgvraag van kinderen en jongeren, is en blijft van groot belang, inzet van preventieve maatregelen om de intensieve zorg te verminderen. Tenslotte is het de beste zorg, “als deze niet nodig is” voorkomen is altijd beter dan genezen. Een onbezorgde jeugd is beter voorbereid op een geslaagde toekomst, dan jeugd die een langdurig moeilijke start moet maken.

Waarom de PvdA-Heemskerk?

Omdat ik vind dat de standpunten van de partij het dichtst bij die van mij staan.

• Het wordt steeds belangrijker de menselijke maat boven die van stenen te stellen.
  • Niet de afkomst, maar de toekomst van mensen telt.
  • Het gaat er niet om wie of wat je bent, maar om waar je voor staat en vooral ook om wat je doet.

Eus