nr5 Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen 2022

Rob Fiege

Over Rob Fiege

Rob Fiege

Kandidaat PvdA lijst 7.  nr. 5.

Ik ben Rob Fiege, getrouwd, heb drie kinderen en twee kleinkinderen. Woon sinds 1976 in Heemskerk en ben werkzaam geweest in het vak van Human Resource Management. Onder andere bij Hogeschool INholland locaties Haarlem en Diemen.

Als leider van een jeugdelftal van Odin 59 ben ik 2004 mee geweest naar Klatovy. De toenmalige partnerstad van Heemskerk in Tsjechië. Van daaruit ben ik bestuurslid geworden bij deze Stichting. En in 2012 ben ik vanuit deze activiteiten gevraagd om voor de PvdA gemeenteraadslid te worden.

Ik heb toen eerst twee jaar meelopen met de fractie vergaderingen. Wat in 2014 leidde tot de installatie als fractieondersteuner voor de PvdA in de raad. Ik werd lid van de toenmalige commissie Algemeen Bestuur en Veiligheid. En reserve voor het de commissie Sociaal Domein en Ruimtelijke Ordening.

Ook heb ik toen mogen deelnemen aan de IJmond Commissie. Ik heb toen gezien dat er in IJmond verband al veel wordt samengewerkt op bijvoorbeeld de gebieden van Jeugdzorg en IJmond werkt. En dat de controle vanuit de gemeenteraad op deze organen steeds moeilijker is geworden. Deze  samenwerkingsorganen functioneren op afstand van de gemeenteraad. En de gemeenteraad heeft hier al geen directe controle meer op. Alleen door in deze IJmond commissie mee te doen was er toen nog enige invloed mogelijk.

Nu ben ik met pensioen en lijkt het me leuk om als raadslid alsnog mijn bijdrage te mogen leveren.

Mijn motivatie is om bij te dragen aan de ontwikkeling van de maatschappelijke vraagstukken in Heemskerk.

De sociaal democratische uitgangspunten van gelijkheid, rechtvaardigheid, duurzaamheid, solidariteit en eerlijk delen staan bij mij hoog in het vaandel. Evenals gelijke kansen in het onderwijs met goede scholen en een aanvaardbaar inkomen voor iedereen.

Daarnaast wil ik mij inzetten voor de Heemskerkse behoefte aan betaalbare woningen, schone groene en veilige wijken, cultuur en sport. Bestaanszekerheid en Goed Werk.

Verder ben ik vanuit het landelijke Ouderen Netwerk PvdA geïnteresseerd in de problematiek rond de pensioenen, de zorg en de positie van arbeid en inkomen.  De hierbij  opgebouwde ervaring zet ik graag in voor het raadslidmaatschap zoals de PvdA Heemskerk dit voorstaat. Zie verkiezingsprogramma (link)