Raadslid

Jan Drijfhout

Over Jan Drijfhout

Jan Drijfhout

Al bijna 60  jaar inwoner van Heemskerk en al tientallen jaren betrokken bij het maatschappelijke leven in Heemskerk. Als voorzitter van het huurders platform heb mij vele jaren ingezet voor de goede huisvesting van de bewoners bij WoonopMaat in Heemskerk, om er zorg voor te dragen dat de stem en de wensen van de huurder binnen de organisatie werden gehoord. En met wederzijds respect zijn hierbij mooie resultaten behaald. Ook binnen de ViVa-Zorggroep als lid van de Cliëntenraad van St. Agnes, en voorzitter van de Centrale Cliëntenraad zet ik mij al jaren in de belangen van iedereen die zorg van de ViVa-Zorggroep ontvangt op een hoger plan te krijgen.

Sinds 2006 ben ik actief betrokken bij de PvdA-Heemskerk als afwisselend raad en commissielid, in zowel het sociale als fysieke domein, en graag zal ik komende periode als volksvertegenwoordiger de opgedane kennis benutten voor een beter en mooier Heemskerk voor alle inwoners van Heemskerk.

Zowel mijn persoonlijke als onze inzet als PvdA-Heemskerk zal ook de komende vier jaar zijn:

• Aandacht voor onze oudere bewoners met voldoende ondersteuning en goede en betaalbare zorg.
  • Betaalbare Woningbouw vooral in het sociale bestand, zorgen voor doorstroming waardoor ouderen langer betaalbaar en zelfstandig kunnen blijven wonen. En jongeren de mogelijkheid hebben om in ons mooie dorp te blijven wonen en werken, ook het groene karakter is een belangrijke factor en daar zal PvdA-Heemskerk ook de komende vier jaar aandacht voor blijven vragen.
  • In het sociaal domein: preventie en betaalbare( jeugd)zorg.
  • Zorgdragen voor plekken waar de jeugd en oudere inwoners van Heemskerk elkaar kunnen ontmoeten in buurthuis en centra om zo de cohesie tussen alle groepen in het dorp te versterken.
  • Een mooi en veilig centrum met voldoende divers aanbod van winkels en horeca.

Binnen de gemeente is er op al deze punten nog een verbeterslag te maken en daar wil ik mij graag de komende vier jaar voor inzetten. Op vrijdagmiddag op de markt, en bij ViVa-zorggroep spreek ik veel mensen en hoor ik wat er leeft in ons dorp, dit alles geeft mij energie en neem ik mee in de raad.

Jan Drijfhout.