nr3 Kandidaat gemeenteraadsverkiezingen 2022

Daniël Mellema

Over Daniël Mellema

Hoi! Ik ben Daniël Mellema, 23 jaar oud en kandidaat-raadslid voor de gemeente namens de PvdA-Heemskerk.

Sinds een aantal jaar ben ik werkzaam als docent economie op de middelbare school. Om leerlingen kennis bij te brengen en hen tot nieuwe inzichten te laten komen is niet alleen mijn werk, maar ook mijn passie. Tijdens mijn werk kom ik veel jongeren tegen met diverse achtergronden. Door met deze jongeren in gesprek te gaan kunnen we samen tot een mooi groepsverband komen. En door naar elkaar te luisteren kunnen we van elkaar, met elkaar leren.

Dit principe wil ik ook toepassen in onze gemeente. Samen met elkaar krijg je meer voor elkaar. Vanuit mijn achtergrond als docent, maar ook als econoom, wil ik mij inzetten voor de vergroting van de kansengelijkheid. Het maakt in Nederland, maar ook in Heemskerk, enorm uit waar je wieg staat. Het valt mij op dat in Heemskerk één groep mensen het heel goed heeft, maar dat anderzijds een veel grotere groep moeilijk rondkomt. Deze ‘kloof’ is niet meer gezond. Ik vind dat dit anders moet, maar ook anders kán. De PvdA-Heemskerk sterkt mij hierin. Door er samen met elkaar voor te zorgen dat iedereen gelijke kansen krijgt, zorg je ervoor dat iedereen optimaal mee kan doen in onze maatschappij.

De gemeente kan hierin een rol spelen. Voor gezinnen die het moeilijk hebben bestaan er (financiële) faciliteiten. Bijvoorbeeld voor het onderwijs. De gemeente kan hierin de verantwoordelijkheid nemen om bij te springen in de kosten die de ouders maken. Op deze manier is onderwijs voor onze jonge burgers geen luxe, maar een laagdrempelig recht.

De gemeente kan meer doen, maar doet ook al veel. Er zijn een hoop regelingen voor mensen met een wat lager inkomen. Dit hoeft, door onder andere deze regelingen, zeker niet altijd te leiden tot armoede. Het probleem is wel dat de gemeente niet altijd goed bereikbaar is. Hier wil ik mij, samen met de PvdA-Heemskerk, dan ook voor inzetten. Mensen die recht hebben op hulp zouden deze ook moeten krijgen.

Ik zet mij in, samen met de PvdA-Heemskerk om onze gemeente een stukje eerlijker en socialer te maken.