Commissielid fractieondersteuning

Jan Drijfhout

Over Jan Drijfhout

PvdA kandidaat, Jan Drijfhout

Ik wil mij graag voorstellen als kandidaat voor de PvdA; nummer 4 op de lijst.

Mijn naam is: Jan Drijfhout, 67 jaar en getrouwd.

Ik woon sinds 1962 in Heemskerk en ben al vanaf 2006 actief binnen de PvdA-fractie als commissie- en Raadslid.

Daarnaast ben ik nog voorzitter van de Cliëntenraad van Woonzorggroep St. Agnes en Waterrijck van de VIVA Zorggroep in Heemskerk.

Voor mijn actieve raadswerk was ik voorzitter van de afdeling FNV en van Huurdersplatform Woon op Maat. In die periode, 2006, werd ik gevraagd om politiek actief te worden voor de PvdA. Dit leek mij een echte uitdaging en bijzonder leuk.

Het leukste werk als Raadslid vind ik het contacten leggen met bewoners en instanties. Zij geven mij input voor mijn raadswerk om tot goede besluiten te komen.

Belangrijke items zijn voor mij:

• Goede communicatie met onze inwoners.
  • Inzet voor een duurzame samenleving.
  • Realiseren van betaalbare huisvesting voor de diverse doelgroepen.
  • Zorg voor jongeren.

De PvdA Heemskerk is een partij die de vinger aan de pols houdt op het Sociaal Domein, werk en inkomen en armoedebeleid. Aandacht voor gezinnen, met of zonder kinderen, die het op wat voor manier dan ook moeilijk hebben. Zorgdragen voor het welzijn van deze groep.

Het motto van de PvdA is: Zeker zijn van…….

Daarnaast is mijn motto nog: Ik kan het niet alleen, daarom doen we het Samen!

Voor de komende periode wil ik mij inzetten voor :

• voldoende nieuwbouw van betaalbare woningen. Dit mag echter niet ten koste gaan van de groene omgeving.
  • Binnen het Sociale Domein aandacht vragen voor de Huishoudelijke hulp, voldoende huisvesting voor ouderen die niet meer zelfstandig kunnen wonen én opvangplekken om mantelzorgers te ontlasten.
  • Er moet voldoende aandacht blijven voor mensen, die om wat voor reden dan ook, in de verdrukking zitten.
  • De juiste maatregels voor het buitengebied zodat onze tuinders de wereld met hun produkten de wereld kunnen blijven verrassen.
  • Investeren in de Jeugd; zij hebben recht op een goede toekomst. Door met hen in gesprek te gaan en hun ideeën serieus te nemen.

U GAAT TOCH OOK STEMMEN OP 21 MAART:

Met vriendelijke groet,

Jan Drijfhout,

PvdA-Heemskerk, plaats nummer 4.