Dick Hornberg

Over Dick Hornberg

0251-240084[email protected]

Dick Hornberg,

Geboren op 5 mei 1946 op de Luttik Cie in Heemskerk als zoon van een tuinderdochter en een Hoogovens

Beambte, zoals vroeger een kantoorwerker genoemd werd.

Opgegroeid in Velsen Noord en vanaf 1971 weer in Heemskerk wonend. Opleidingen o.a. Personeelswerk en Organisatieontwikkeling. Jarenlang bij Hoogovens gewerkt als personeelschef tot 1986, toen ik raadslid en wethouder werd in onze gemeente.Na 8 jaar ben ik in 1994 hiermee gestopt en ging, na twee jaar directeur Openbare Bibliotheek, werken in de gemeente Hoorn, eerst als hoofd van de afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid en daarna als hoofd van Wijkzaken.

In 2009 gestopt met werken in Hoorn en vanaf september 2009 ben ik weer raadslid voor onze partij. Mijn belangrijkste drijfveren zijn om de belangen te behartigen van mensen die het niet zo goed getroffen hebben in onze maatschappij. Dat kunnen mensen zijn die rond moeten zien te komen van een bijstandsuitkering, maar ook vluchtelingen en andere mensen die in de knel (dreigen te) komen. Daarnaast ijver ik voor een intensivering van het buurtgerichte werken. Door alle sterke en minder sterke kanten van een buurt te analyseren en in samenhang naar oplossingen voor problemen te zoeken, versterken we de positie van bewoners en organisaties. Vanaf 2014 gaat Heemskerk werken met een nieuwe beleidscyclus die uitgaat van die buurtgerichte manier van werken.

Dick.